Kasvokuva Marja Hedmanista, harmaat lyhyet hiukset ja silmälasit, hymyilee
Kuva: Ville Keto / Kamua oy

Luottamushenkilö Marja Hedman haluaa olla tasa-arvon asialla

Marja Hedman iloitsee siitä, että hänen Tuomiokirkkoseurakunta on mukana yhteiskunnan muutoksessa.

Miksi haluat toimia luottamushenkilönä?

”Minua pyydettiin ehdokkaaksi Tulkaa kaikki -vaaliryhmään edistämään yhdenvertaisuutta seurakunnassamme. Teema on lähellä sydäntäni kaikessa elämässä ja toisaalta seurakunta on ollut tärkeä hengellinen kotini nuoruudesta asti. Koin vahvan luottamuksen osoituksen tullessani valituksi. Se on merkinnyt mahdollisuutta ja velvollisuutta edistää vaaliryhmämme teemoja: yhdenvertaisuutta, avoimuutta ja luomakunnan suojelua.”

Mitä arvostat seurakunnassasi?

”Kaiken lähtökohta on kirkon syvin olemus, usko ikiaikaiseen Jumalaan, kristittyjen yhteys ja lähimmäisenrakkaus. Tuomiokirkkoseurakunta toteuttaa tätä olemusta raikkaalla tavalla olemalla mukana yhteiskunnan muutoksessa ja hakemalla uusia tapoja löytää yhteys kaupunkilaisiin. Olen iloinen, että seurakunnassa toteutuu demokratia ja luottamushenkilönä voin olla oikeasti vaikuttamassa asioihin. Tästä esimerkkinä tällä vaalikaudella Tuomiokirkkoon vakiintunut Sateenkaarimessu. Arvostan myös seurakunnan huippuammattilaista henkilökuntaa!”

Miten haluaisit kehittää seurakuntasi toimintaa?

”Seurakunta huomioi jo toiminnassaan kaikenlaisia ihmisiä monin eri tavoin. Silti toivon, että tulevaisuudessa ihmiset ovat yhdenvertaisia myös siellä kaikkein pyhimmässä, Jumalan alttarin edessä.”

Kirjoittaja on Kuopion Tuomiokirkkoseurakunnan luottamushenkilö