Kasvokuvassa hymyilevä Riitta Helle: vaaleat puolipitkät hiukset ja silmälasit.
Kuva: Ville Keto / Kamua oy

Luottamushenkilö toimii seurakuntalaisten viestinviejänä

Riitta Helle haluaa olla mukana kehittämässä toimintaa, joka kutsuisi ihmisiä seurakunnan yhteyteen ja mahdollistaisi kasvun kristittynä.

Miksi haluat toimia luottamushenkilönä?

Seurakunta ja vapaaehtoistyö on tullut tutuksi lapsesta asti, mutta luottamushenkilönä näkee laajemmin seurakunnan toiminnan kokonaisuuden. Luottamushenkilönä voi viedä seurakuntalaisten toiveita, tarpeita ja omia kokemuksia seurakuntaan. Saa myös olla kehittämässä seurakunnan toimintaa, jotta se tavoittaisi ja kutsuisi ihmisiä mukaan.

Mitä arvostat seurakunnassasi?

Puijon seurakunnassa on lämmin ja rohkaiseva ilmapiiri. Myös sen toiminta on monipuolista.  Ihmisiä kohdataan, kuunnellaan, tarvittaessa autetaan ja jokainen voi kokea olevansa arvokas ja tervetullut juuri sellaisena kuin on. Seurakunta haluaa kehittää toimintaa ja etsiä uusia tapoja tavoittaa ihmisiä. Seurakunnan työntekijät ovat helposti lähestyttäviä ja hyvin sitoutuneita tehtäviinsä.

Miten haluaisit kehittää seurakuntasi toimintaa?

On tärkeää, että sanoma rakastavasta Jumalasta tavoittaisi ja synnyttäisi uskon ja toivon tulevaisuuteen. Olisi hyvä, että seurakunnassa voisi kokea hoitavaa yhteyttä ja osallisuutta sekä saisi kasvaa kristittynä. Erilaiset pienryhmät, seurakuntalaisten lahjat ja taidot vapaaehtoistyössä sekä ulospäin suuntautuva, ihmisiä kohtaava toiminta elävöittävät seurakuntaa.

Kirjoittaja on Puijon seurakunnan luottamushenkilö