Kasvokuva Kyllikki Puustisesta, jolla silmälasit ja puolipitkä vaaleanruskea tukka. Hymyilee hiukan.

Seurakunnan luottamushenkilö jo kolmannessa polvessa

Siilinjärven seurakunnan luottamushenkilö Kyllikki Puustinen toivoisi löytävänsä viisasten kiven, jolla saada kirkon jäsenkato pysähtymään.

Miksi haluat toimia luottamushenkilönä?

”Olen varmaan perinyt geeneissä halun osallistua ja vaikuttaa yhteisten asioiden hoitoon. Jo ukkini Anselm Konttinen toimi nuoren Siilinjärven seurakunnan luottamushenkilönä ja samaa jatkoi vuosien ajan isäni Pentti. Kun minua pyydettiin ehdokkaaksi kirkollisvaaleihin, tuntui luontevalta lupautua mukaan. Ja kun luottamusta on riittänyt, niin myös vastuu on kasvanut.”

Mitä arvostat seurakunnassasi?

”Arvostan itsenäisyyttä, vakavaraisuutta ja tuttuutta. Itsenäisessä seurakunnassa saamme itse päättää mihin toiminnassamme satsaamme. Kun aiemmat sukupolvet ovat hoitaneet talouden hyvin, olemme olleet onnellisessa asemassa sen suhteen, että raha on toistaiseksi riittänyt sekä toimintaan että tarpeellisiin investointeihin.”

Miten haluaisit kehittää seurakuntasi toimintaa?

”Haluaisin, että seurakuntamme pysyy edelleen itsenäisenä. Tulevaisuudessa kuitenkin suu on laitettava säkkiä myöten ja varmistettava, että on edellytykset jatkaa toimintaa hyvissä olosuhteissa. Jos löytäisin viisasten kiven, jonka avulla seurakunnan jäsenmäärän väheneminen saataisiin pysähtymään ja jopa nousemaan, sen ottaisin ehdottomasti käyttöön.”